onsdag 6 februari 2013

Sjalfunderingar

Fastnat i en sjalstickning. Har ett lila nystan som jag stickar del 1 av sjalen, med estniska stjärnor och fläta i mitten och på kanten. Denna del av mönstret kommer från Vickeviras Mystery Shawl, mönster gratis att ladda ner. Del 2 tänker jag mig ränder i ljusgrått och turkost stickat i sicksackmönster, liknande detta
Vad tror ni om det? Vilka andra färger kan passa lila?
Del 1 börjar redan bli ganska stor, mittflätan är 25 cm, och jag har ca 1/3 av nystanet kvar. Vill ha en riktigt stor sjal men hur stor är en för stor?


Ny Stickpodd borde komma idag, va?
Kram L




1 kommentar:

  1. Jag tror egentligen inte att en sjal kan bli för stor, det reglerar sig självt. När man sitter där med värsta åbäket blir man tillslut så trött på krånglet att man maskar av. Det är nog svårt att fortsätta i all oändlighet.
    Färgerna du tänkt blir superfint! En annan kontrast kunde ju vara citrongul?!

    SvaraRadera