fredag 5 april 2013

Starsky and Hutch - tröjan


Det var länge sen jag gjorde den här tröjan. Så länge sen så den bor inte ens hemma hos mig längre, men används flitigt av min syster. Jag hade glömt att jag gjort den, det var innan bloggandet och spetsjalar och annat. Inspirationen fick jag från tröjan i den här bilden på Starsky and Hutch.
 
 
 

Inkamönstet har jag tagit ur boken Hönsestrik som jag fått av min stickande moster. Den boken förtjänar ett eget inlägg, den är helt fantastisk. Så mycket 70tal som det kan bli, peacemärken, kvinnotecken, häxor, djur, mönster, ALLT i en salig härlig färgkavalkad.

Jo, sen lovade jag ju bilder på Ishbel in use, här kommer de. En fråga har dykt upp hos mig och det är hur jag skall ta hnd om de stickade plagg som jag gör, ex denna. Beroende på material såklart, men vad kan man göra för att minska slitage på stickade plagg? Kanske en fråga till nästa Stickpodd...

 

Years ago I made a sweater inspired from Starsky and Hutch. By now I had forgotten I made it but my sister wears it quite much.
Love A

5 kommentarer:

  1. Alltså den där tröjan är ju supersnygg. Varför har jag aldrig sett den!? Om jag vore du skulle jag genast sno tillbaka den! Puss L

    SvaraRadera
  2. Ja den är verkligen superfin! Förstår om du vill ha tillbaka den.... Gör flera tröjor med inspiration från 70-tals snubbar!

    SvaraRadera
  3. Tack! Nej jag vill inte ha tillbaka den - bara helnöäjd med att den används. Vet inga andra 70talssnubbar som inspirerar... men får hålla ögonen öppna. Har ni något gammalt alster som används riktigt mycekt, vilket i så fall?/A

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygg! Retro när det är som bäst! ^.^

    Dyning finns bara på engelska hittills. Tror det var du som just köpte mönstret (tack! :D), så säg bara till om du behöver någon översättningshjälp. :)
    Jag planerar att översätta alla mina mönster, så fort tiden räcker till!

    SvaraRadera
  5. Hej Madeleine! Vilken härlig blogg du har och fina mönster! Det var Lotte som handlade mönster från dig den här gången, vi länkar såklart till dig när den är klar!/A

    SvaraRadera