torsdag 27 juni 2013

Juni

Svipp, så var det Juni och snart Juli. 
Bloggen är vad den är och här är ett sommarlinne som jag började virka förra sommaren. Det blev FÖR tråkigt att virka alla smårutor, så det blev liggandes. Men nu flög jävlar anamma i mig och jag virkade av bara tusan några kvällar. Helt plötsligt satt jag där med sommarens somrigaste, tjusigaste linne. Är det inte det som är tjusningen med virkning, att man virkar och virkar och simsalabim är det klart!? (Förutom det sköna meditativa då) Linnet är ett Svarta Fåret-mönster, mer info finns här. Skapat för Tilda-garn med jag använde Drops Safran. Justerade mängden rutor (bl.a. smalare axelband) och det blev då jättebra passform.



Mitt nästa projekt är Dyning. Köpt ett mönster av Yarn Madness på Ravelry. Gul nere och naturvit uppe. Fröken Trots kommer antagligen att  vägra bära den, men jag hoppas på en trevlig stickning.

Love, L


1 kommentar: