söndag 11 september 2011

Ingen vill veta var du köpt din tröja...

 Vit bomullströja som jag hittade i Bs garderob. Tror det är den sista tröjan hon gjorde.
 Magtröja a la 90tal, melerat rosa och blått 80talsgarn på köpet.

Semesterns projekt - den vinröda alpacatröjan.

Min känsla just nu är att sticka tröjor är mitt stora område vad gäller stickning. I backspegeln har stickandet de senaste femton åren gått från en misslyckad limegrön tröja som blev till i en skinnsoffa i Stureby : ) en enorm grå tröja i alldeles för tjockt ullgarn från Dalarna (det blev iallafall klar...) till sjalar och vantar i det oändliga, till tröjor igen. Cirkel har slutits. Hm, jag vill gärna veta hur du stickat din tröja... 
Kram A

1 kommentar:

  1. Hej bästa syrran! Haha det var roligt att läsa detta inlägg nu efter i lördags :) jag gillar magtröjan!

    Saknar dig och älskar dig! PUSS AnnaMia

    (Ser framemot mera projekt!)

    SvaraRadera