onsdag 25 april 2012

Och vad gör jag då?/ What´s happening?

Precis som många andra i bloggvärlden just nu så är jag just nu mycket inne på downshifting vad gäller konsumtion och tänker på vilka val jag gör och vad jag egentligen värdesätter i livet. Mindre slit och släng är målet och att trivas hemma och med mig själv utan att köpa nya pryar ständigt och jämt. Läs gärna Brodösens blogg, Underbara Clara, köpstoppsbloggen för kloka tankar på detta ämne!
Så - just nu shoppar jag inget nytt garn, och titta vad som blir gjort istället!


Frön satta till kolonilotten; här solros. men även Sockermajs, vit arboga gurka och valmo.


Sydde ihop en halsduk som jag aldrig använder till en tub (sy ihop kortändarna!) och har använt den varje dag sedan dess - världens skillnad mellan en tråkig halsduk och en tup som man kan vira runt halsen! Tack Yll o Tyll för tipset!


Planterde om mina krukväxtr förra helgen, och av två förväxta svärmorstungor kunde jag dela plantorna till sex nya plantor! Det är att ta vad man haver och göra något bra av det - inte sant ; )

Love A

2 kommentarer:

  1. Är det Joni som hänger på väggen? /Anna

    SvaraRadera
  2. jajjamensan! Syrran har målat : ) kram!

    SvaraRadera